září 2013
Kroužek ANIVID pokračuje na naší škole již druhým rokem a je financován z prostředků ESF. Jeho hlavní náplní je naučit popř. zdokonalit se v tvorbě animovaných gifů (program Agif) a v oblasti střihu a zpracování videa (program Edius nebo Adobe Premiere). Kroužek navštěvuje 18 žáků 5.-9.třídy. V loňském roce velkou část kroužku tvořili vycházející žáci, proto letos muselo být složení radikálně obměněno. Původní žáky doplnili noví, převážně z páté třídy. Nutno podotknout, že jsou pro práci velmi nadšení a dělají ve výuce animování velké pokroky.
V letošním roce chtějí žáci kroužku (včetně několika děvčat) pokračovat nejen v prohlubování znalostí v práci s výše uvedenými programy, ale cílem je také vytvořit animace a instruktážní videa k několika vznikajícím výukovým materiálům pro fyziku a chemii. Vznikne tak například animace procesu destilace nebo filtrace. Žáci svých znalostí využívají také při účasti v různorodých soutěžích, kde v loňském roce dosáhli výborných úspěchů, a doufáme, že letos svá umístění zopakují, v lepším případě ještě vylepší.
únor 2013
Kroužek ANIVID pracuje na naší škole od 1.9.2012 a vznikl díky projektu COP financovaného z ESF, na který
škola získala bezmála 2 930 000 Kč.
Kroužek navštěvuje 16 žáků 6.-9.tříd a jeho hlavní náplní je naučit se popř. zdokonalit se v tvorbě
animovaných gifů (program Agif) a v oblasti střihu a zpracování videa (program Edius nebo Adobe Premiere). Díky těmto
dovednostem žáci vytvoří digitální materiály, které budou formou názorných ukázek použity ve vznikajících metodických
materiálech do fyziky a chemie. Součástí některých opor budou též jednotlivá čidla měřicího systému Pasco, který je na
většině základních škol v dnešní době nedostupný. Sami žáci tak přispějí ke vzniku doprovodných materiálů, jež jistě
najdou využití nejen na naší škole, ale i mimo ni. Rozšíření mimo naše zařízení umožní knižní vydání vzniklých opor
(společně s elektronickými materiály na CD).
Projekt COP je přínosný nejen tím, že škola mohla zcela nově vybavit multimediální učebnu fyziky a chemie, nakoupit nový software, ale především získané dovednosti a vědomosti žáků jsou běžně uplatnitelné na odborných školách i v praxi. Neméně podstatné je to, že se žáci naučí pracovat v týmu, a tak získají pocit, že každý z nich může přispět ke zdokonalení vyučovacího procesu.