Podrobný popis zdůvodnění potřebnosti projektu vycházející z analýzy cílové skupiny je uveden v samostatné příloze č. 5 žádosti.
Zdůvodnění aktivit projektu vychází z následujících faktů:
A) Stávající stav výuky chemie a fyziky na škole nemotivuje žáky k zájmu o tyto obory - vybavení učebny bylo pořízeno roku 1961 (viz fotodokumentace, jež je součástí přílohy č. 5) a neumožňuje zavést moderní způsob výuky těchto předmětů.
B) Nízký zájem žáků školy o technické obory v rámci další vzdělávací cesty je patrný ze statistiky umístění absolventů školy v posledních 5 letech.
C) Zvýšit zájem žáků o technické obory je možný. Vyplývá to z dotazníkového průzkumu, kterého se zúčastnilo 122 žáků 4. - 8. ročníku (83,5% žáků). V šetření jsme zjistili, že současní žáci školy mají větší zájem o technické obory než absolventi a že mají velký zájem o aktivity nabízené projektem.
D) Projekt přímo navazuje na Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy v Pardubickém kraji (výuka informační gramotnosti, školské soutěže), strategii MŠMT v oblasti podpory technických a přírodovědných oborů.
Pro dosažení cíle projektu proto musíme nezbytně zatraktivnit výuku přírodovědných oborů, konkrétně fyziky a chemie, motivovat žáky k zájmu o tyto obory a těm, kteří zájem projeví, nabídnout nové možnosti rozvoje jejich znalostí a dovedností, které je lépe připraví na studium těchto oborů na dalších stupních škol.
Pro zatraktivnění výuky fyziky a chemie jsme si vybrali práci s moderními pomůckami, a to s mechanickou a elektronickou stavebnicí a sadou laboratorních senzorů.